Safe at Sea AB rekryterar ny VD

Safe at Sea AB rekryterar Henrik Hartman som ny VD.

Henrik har sin grund inom Försvarsmakten där han under ett antal år arbetat som officer. Efter civilekonomutbildning växlade Henrik över till privat sektor där han under ett antal år har arbetat som Financial Controller för olika bolag samt att han i Afrika ansvarat för etablering och uppbyggnad av marin förmåga. Vid sidan av detta så har Henrik också i Göteborg grundat och utvecklat världens största Swimrunevenemang; Öloppet. Samtliga dessa uppdrag har krävt tydlighet och målfokusering.

Vi har under en tid arbetat för att hitta en ny kompetent vd till bolaget.

"Våra kriterier har varit att hitta en person med ett brinnande engagemang inom livräddning, en stark affärprofil med ekonomisk kompetens samt med tydlig vilja att skapa goda resultat. En utvecklingsorienterad och affärsdriven person som kan fokusera och arbeta hårt för en positiv utveckling av Safe at Sea AB". Vi anser oss hittat detta hos Henrik och ser fram emot att få utveckla bolaget tillsammans” säger Hans Bergenheim, styrelseordförande i Safe at Sea AB.

”Det är med stora ambitioner som jag antar uppgiften att som VD leda Safe at Sea. Safe at Sea marknadsför världsledande produkter med ett gott syfte, produkter som jag kan stå bakom. Mitt uppdrag är mycket tydligt; att driva igenom den beslutade tillväxtagendan och därigenom generera ett positivt resultat och värde för bolagets aktieägare” säger Henrik Hartman.

Henrik Hartman är född 1986 och börjar sin anställning den 4 februari 2019. Vi önskar Henrik varmt välkommen!

Till er som läser detta vill vi också passa på att önska er en riktigt God Jul och Gott Nytt År!

CEO Henrik Hartman

For more information please contact

Hans Bergenheim, hans_bergenheim@telia.com

Telefon +46 (0)735 46 67 60
kaj@safeatsea.se

Safe at Sea AB tillverkar och säljer en unik räddningsbåt, Rescuerunnern, som förmodligen är det effektivaste systemet i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Safe at Sea är även ägare till Safe at Sea Management AB, ett bolag som tillhandahåller managementtjänster för sjöfarten. Safe at Seas aktie är listad på AktieTorget.

Safe at Sea AB rekryterar ny VD.