SBI-noterade SafePay sluter avtal med Skandinaviens största leksaksgrossist

SBI-noterade SafePay sluter avtal med Skandinaviens största leksaksgrossist 3 500 leksaksbutiker och övriga återförsäljare kommer att få tillgång till en egen kostnadsfri Internetbutik genom avtalet mellan SafePay och K.E. Mathiasen A/S, Skandinaviens största leksaksgrossist (känt i Sverige under namnet Leksam). SafePay och K.E. Mathiasen A/S har den 18 januari skrivit ett Letter of Intent. Genom avtalet kommer 3 500 återförsäljare att få en egen kostnadsfri Internetbutik från SafePay. - Under senaste tiden har vi sett att just leksaker är en av de produkter som säljer mycket bra via Internet. Dessutom är K.E. Mathiasen, i egenskap av ledande grossist i sin bransch och med ett stort återförsäljarnät, exempel på partners som vi vill samarbeta med. Det här avtalet har ett stort strategiskt värde för oss, säger Mikael Ohlén, VD SafePay. K.E. Mathiasen är Skandinaviens ledande leksaksgrossist med 3500 återförsäljare och en omsättning på ca 650 miljoner SEK. - Vi är glada över att kunna erbjuda våra återförsäljare kostnadsfria Internetbutiker. De får möjlighet att öppna en egen Internetbutik utan investeringskostnad eller ekonomisk risk, säger Henrik Mathiasen, på K.E. Mathiasen A/S. SafePay tillhandahåller kostnadsfria butiker för handel på Internet. SafePays huvudintäkt genereras genom att butiksinnehavaren betalar en kommissionsavgift på 1,5-3 procent av omsättningen i sin Internetbutik. För mer information kontakta gärna: Mikael Ohlén; VD SafePay Tel: 08-650 01 01 E-mail: mikael.o@safepay.nu Henrik Mathiasen, K.E. Mathiasen A/S Tel: +45 89442233 E-mail: henrik.mathiasen@kemedia.com www.safepay.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00640/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00640/bit0002.pdf