Transports blockad kan slå ut småföretag

Transports blockad kan slå ut småföretag Egna medlemmarnas jobb hotas Transports beslut att trappa upp en konflikt med Taxibolaget i Örebro slår hårt mot tredje part. Jobben för Transport-medlemmar och två småföretags existens hotas av en konflikt som dessa inte alls har med att göra. - Jag vågar inte tänka på vad som skulle hända om blockaden mot Hydro blir långvarig. Det kan bli katastrof för oss, säger Hans Adbring, en av två delägare i en bemannad mack som drabbas av att Transport beslutat blockera leveranserna av diesel till fem stationer i Örebro som säljer Norsk Hydros produkter. Motiveringen för beslutet är att Hydro hyr ut lokaler till Taxibolaget. Sedan början av februari har Transport genom olika åtgärder försökt förmå Taxibolaget - som inte har några anställda anslutna till Transport - att teckna kollektivavtal. Läs mer i veckans nummer av SAFtidningen Näringsliv! För ytterligare information kontakta Per-Olof Bergström, 08-762 61 30 ¤ per- olof.bergstrom@saf.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/10/19981210BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/10/19981210BIT00290/bit0002.pdf