NYTT ANTAL PREFERENSAKTIER I SAGAX

Som framgått av tidigare pressmeddelande i april har Sagax genomfört en emission om 3 000 000 preferensaktier. Efter genomförd emission finns totalt 212 274 952 aktier i Sagax fördelade på  13 416 822 A-aktier, 145 858 130 B-aktier och 53 000 000 preferensaktier.

Informationen ovan är sådan som ska offentliggöras enligt lagen om handel med finansiella instrument.

För ytterligare information, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 31 december 2013 till 1 336 000 kvadratmeter fördelat på 141 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 april 2014 kl.13.00.