SAGAX ETABLERAR PROGRAM FÖR FÖRETAGSCERTIFIKAT I EURO

Sagax har beslutat att etablera ett program för emission av företagscertifikat i Finland. Rambeloppet kommer att uppgå till 150 miljoner euro, motsvarande cirka 1,4 miljarder kronor.

Kommentar av David Mindus, verkställande direktör, Sagax:

- ”Sagax har investerat i Finland sedan 2004. Företagscertifikatprogrammet diversifierar våra finansieringskällor och utgör ett kostnadseffektivt komplement till existerande finansiering”.

Arrangör av företagscertifikatprogrammet är Swedbank och emissionsinstitut är Swedbank och Danske Bank.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick den 31 december 2015 till 1 860 000 kvadratmeter fördelat på 225 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 mars 2016 kl. 08.00.