SAGAX FÖRVÄRVAR FASTIGHET I STOCKHOLM

Sagax har förvärvat en fastighet i Stockholm för 123 miljoner kronor. Fastigheten är belägen i Sätra, cirka 10 minuter söder om centrala Stockholm. Fastigheten omfattar 11 200 kvadratmeter uthyrningsbar area med skyltläge mot E4:an. Fastigheten utgörs främst av försäljnings- och verkstadslokaler. Sagax äger sedan tidigare flera fastigheter i området. Tillträde äger rum den 1 juli.

Sagax har därutöver avyttrat tomträtten till Mästaren 6 i Södertälje för en köpeskilling om cirka 10 miljoner kronor. Köpeskillingen överstiger bokfört värde med 2,5 miljoner kronor. Frånträde har skett.

, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 31 mars 2013 till 1 421 000 kvadratmeter fördelat på 144 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 maj 2014 kl. 15.00