SAGAX FÖRVÄRVAR TVÅ FASTIGHETER I HELSINGFORS FÖR 48 MILJONER KRONOR

Sagax har förvärvat en fastighet belägen i Vanda, cirka 20 minuter norr om centrala Helsingfors och 10 minuter från Helsingfors flygplats, omfattande 3 700 kvadratmeter uthyrningsbar area och 6 300 kvadratmeter friköpt markarea.

Sagax har därutöver förvärvat en tomträtt i Helsingfors, belägen i närhet av flera stora trafikleder. Fastigheten omfattar 1 400 kvadratmeter uthyrningsbar area.

Fastigheterna är fullt uthyrda. Hyresvärdet uppgår till motsvarande 6,1 miljoner kronor.

Den sammanlagda anskaffningskostnaden uppgår till motsvarande 48 miljoner kronor. Tillträde har skett.

För ytterligare information, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick den 31 mars 2016 till 1 874 000 kvadratmeter fördelat på 225 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 maj 2016 kl. 14.00.