• Sagax/

SAGAX FULLFÖLJER FÖRVÄRV AV FASTIGHETER FRÅN BOLAG INOM VOLVOKONCERNEN

Den 28 mars pressmeddelades att Sagax och Söderport Fastigheter, vilket Sagax äger till lika delar med Hemfosa Fastigheter, träffat avtal om förvärv av fastigheter från bolag inom Volvokoncernen. Transaktionerna var villkorade av godkännande från Konkurrensverket i Sverige. Sådant godkännande har nu erhållits och villkoret är därmed uppfyllt.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 31 december 2013 till 1 336 000 kvadratmeter fördelat på 141 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 april 2014 kl.16.00.