• Sagax/

SAGAX OFFENTLIGGÖR PROSPEKT OCH NOTERAR OBLIGATIONER i EURO PÅ NASDAQ OMX STOCKHOLM

Den 3 mars 2014 offentliggjorde Sagax att bolaget emitterat ett icke säkerställt femårigt obligationslån om EUR 60 miljoner inom ett rambelopp om EUR 150 miljoner. Obligationslånet löper till 2019 med en rörlig ränta om EURIBOR (6 månader) + 3,20 procentenheter.

Med anledning av obligationsemissionen har Sagax styrelse upprättat ett prospekt avseende inregistrering av obligationerna för handel på Företagsobligationslistan vid NASDAQ OMX Stockholm AB.

Finansinspektionen har idag meddelat att prospektet för obligationslånet har godkänts. Ansökan om att inregistrera obligationerna för handel på Företagslistan vid NASDAQ OMX Stockholm AB har lämnats in och första dag för handel med obligationerna är beräknad till den 14 april 2014.

Prospektet finns tillgängligt i elektronisk form på Sagax (www.sagax.se) och Finansinspektionens (www.fi.se) respektive webbplatser samt på begäran i pappersform på Sagax huvudkontor, Engelbrektsplan 1, 6tr, 114 34 Stockholm.

För ytterligare information, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 31 december 2013 till 1 336 000 kvadratmeter fördelat på 141 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 april 2014 kl.16.00.