STYRELSEBESLUT GÄLLANDE ÅTERKÖP AV AKTIER OCH TECKNINGSOPTIONER

Vid dagens årsstämma i AB Sagax (publ) den 7 maj 2014 fattade stämman beslut om att bemyndiga styrelsen att besluta om återköp av egna aktier och teckningsoptioner. Vid konstituerande styrelsemöte direkt efter årsstämman beslutade styrelsen att inleda återköpsprogram av egna aktier och teckningsoptioner med stöd av bemyndigandet.

Återköp av egna aktier får endast ske på NASDAQ OMX Stockholm och till ett pris inom det vid var tid gällande kursintervallet. Förvärv av egna teckningsoptioner skall ske till ett pris som vid var tid motsvarar högst marknadsvärdet.

Bemyndigandet återfinns i sin helhet på Sagax hemsida, www.sagax.se.

Eventuella återköp sker i syfte att skapa ökad flexibilitet vid finansiering av förvärv samt för att optimera kapitalstrukturen. Sagax äger för närvarande 1 000 000 B-aktier i bolaget.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 31 mars 2014 till 1 421 000 kvadratmeter fördelat på 144 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 maj 2014 kl.19.20.