Möt Säkra Kvinnor på Bokmässan

Report this content

Säkra Kvinnor Styrelsebalans kommer föreläsa i Studieföbundet Vuxenskolans monter C05:01 den 27 september kl.16.30 på Bokmässan i Göteborg. Möt oss där för samtal och diskussion om hur våra bolag kan göra för att få de mest kompetenta styrelserna med förmåga att styra långsiktigt och hållbart.

Marianne Nordmark                                          Susanne Arecshoug                                         Karina Lindgren                                         Malin Friis-Liby

Vi har skrivit boken "Samspelet i styrelserummet – smarta drag för framtiden" just för att vill vi engagera, avdramatisera och vässa styrelsearbetet i små och medelstora bolag och organisationer. Vi vill uppmuntra till nya arbetsformer, skapa dialog och inlägg i debatten om mångfald.

”En av de saker som vi vill föra fram med vår bok är att konflikten mellan kompetens och mångfald är en illusion. Mångfald sker inte på bekostnad av kompetens, utan precis tvärtom. Mångfald är ett sätt att maximera kompetens, det är att samla kompetens, vilket betyder att mångfald är lönsamt,” säger Malin Friis-Liby, medförfattare till boken.

En heterogen arbetsgrupp är en kompetent arbetsgrupp, där man tar till vara på och förvaltar varje individs unika kompetenser. Men då behöver debatten flytta fokus från jämställdhet och kvotering till lönsamhet och effektivitet. Möt oss på Bokmässan för samtal och diskussion om hur våra bolag kan göra för att få de mest kompetenta styrelserna med förmåga att styra långsiktigt och hållbart.

På torsdag den 27 september kl. 16.30 – 17.00 (monter C05:01) är vi på scen och berättar om boken och vilken nytta den kan göra.

För ytterligare frågor och information, v.v. kontakta:
Malin Friis-Liby, författare och partner i Säkra Kvinnor Styrelsebalans AB
Tel: 0704-21 21 56, malin.friis-liby@sakrakvinnor.se

Bakgrundsfakta om Säkra Kvinnor Styrelsebalans AB arbetar för att skapa samhällsdebatt och förståelse för att det är en vinst att ha balanserade styrelser. Idag är en del av balansen att öka möjligheten för kvinnor att väljas in i svenska bolagsstyrelser. Imorgon kanske balansen handlar om något annat t ex mångfald. För oss är det inte en jämställdhetsfråga utan i första hand en kompetensfråga. Det är vår övertygelse att en framgångsrik styrelse behöver använda all kompetens som finns tillgänglig. Säkra Kvinnor erbjuder processledning, kartläggning, utvärdering, styrelseutbildning och styrelserekrytering.  https://www.sakrakvinnor.se

Följ oss i sociala medier:

Taggar:

Snabbfakta