SaltX vinnare i entreprenörstävlingen Serendipity Challenge 2017

SaltX Technology vann Årets tillväxtbolag och Industrins pris i entreprenörstävlingen Serendipity Challenge 2017. 50 bolag utvalda från 400 nordiska bidrag var med och tävlade i finalen under Almedalsveckan i Visby, där alltså SaltX tog hem två priser.

Juryns motivering till vinsten av Årets tillväxtbolag lyder:

”Med sin unika teknologi är bolaget med och bidrar till en hållbar utveckling inom energilagring och samtidigt adresserar en av vår tids globala utmaningar. Bolaget använder sig av en billig och naturlig råvara och är väl rustade för den globala marknaden.”

”Vi är fantastiskt glada och stolta att vinna två fina priser i den här tävlingen. Att få Industrins pris utsett av en jury från ledande storbolag såsom ABB, Astra Zeneca och Stora Enso bekräftar industrins starka tro på oss. Vinsten kommer att hjälpa oss att öka SaltX synlighet i den expansion som vi nu genomför. Vi kommer att ta tillvara på de goda kontakter som knutits under veckan, och ser fram emot nya potentiella samarbeten”, säger Karl Bohman, VD för SaltX Technology.

Karl Bohman, VD SaltX Technology, tel: 070 560 02 68

Ladda ned Serendipitys press release här: http://theserendipitychallenge.se/news-posts/saltx-och-sprinklebit-vinnare-i-entreprenorstavlingen-serendipity-challenge/

Om Serendipity Challenge

Serendipity Challenge är en entreprenörstävling för startup- och tillväxtbolag. En expertpanel väljer ut 50 bolag bland 400 bidrag, som tar sig till finaldagarna under Almedalsveckan. 24 av bolagen kommer i en delfinal att få pitcha inför en jury bestående av välrenommerade svenska investerare, entreprenörer och innovationsexperter där sedan ”Årets startupbolag” respektive ”Årets tillväxtbolag” koras. Vinnarna i respektive kategori får ett tillväxtpaket till ett värde av 200 000 kronor och en plats i vinnardelegationen till Silicon Valley. Tävlingen är öppen för bolag från hela Norden och inom alla branscher. Finalen avgörs i Almedalen. www.serendipitychallenge.se

SaltX Technology utvecklar och säljer en patenterad energilagringsteknologi. Kunderna utgörs huvudsakligen av globala företag såsom Alfa Laval, Vattenfall, Mobile Climate Control och Rheem. SaltX Technologys aktie är listad på Nasdaq Stockholm First North. FNCA Sweden AB är SaltX Technologys Certified Adviser. För mer information, besök www.saltxtechnology.com.