­­Låneförmedlaren Sambla expanderar i Norden

Sedan starten 2014 har låneförmedlaren Sambla hjälpt strax över 170 000 kunder att jämföra bankernas låneerbjudanden. Grundarna har sedan starten varit tydliga med att målsättningen i verksamheten är att hjälpa alla, oavsett vem kund är, till bättre lånevillkor. I dagsläget har Sambla över 120 medarbetare och företaget växer ständigt.

”Känslan när man hjälpt en ny kund till ett lån med betydligt lägre ränta är svårslagen. Snittkunden sänker sin ränta från 8,58% till 5,92%. Totalbesparingen blir hela 17 000 kronor för ett genomsnittligt lån (171 000 kr över 65 mån) – pengar man kan göra något betydligt roligare för än att betala ränta”, säger Per Österström, affärsutvecklingschef och medgrundare.

Som en naturlig del av Samblas högt ställda målsättning – att bli störst i Norden – utvidgades verksamheten till Norge i slutet av 2016. Nu expanderar bolaget återigen och målet är att hjälpa ytterligare ett nordiskt land att få mer förmånliga privatlån.

”Vi räknar med att vi fördubblat vår omsättning till över 80 miljoner kronor nu när 2017 ska summeras. Nästa steg för Sambla blir en geografisk expansionen till ytterligare ett nordisk land. Vi har redan börjat rekrytera och kommer fortsätta anställa nya talanger under 2018!”, säger Alexander Milles, VD och medgrundare.

Vill du veta mer om bolaget eller är du intresserad av att att arbeta tillsammans med människor som brinner för att göra skillnad? Läs mer på Sambla.se eller Sambla.no .