18 personer har fått jobb på Samhall i Stockholms län

Samhall dubblerade städningen i Stockholms city under bröllopsveckorna i juni 2010.

Samhall har nyanställt 18 personer med funktionsnedsättning i Stockholms län under det första kvartalet. En ökad försäljning öppnar för möjligheten att fortsätta nyanställa under 2011.

Under årets tre första månader har 18 personer i Stockholms län fått möjlighet till en anställning på Samhall. Företaget räknar med fortsatt ökad försäljning under året som bäddar för ett fortsatt rekryteringsbehov.

– Personer med funktionsnedsättning är en grupp som har det tuffast på arbetsmarknaden. Därför är det viktigt för oss att kunna erbjuda fler personer med funktionsnedsättning bra och utvecklande arbeten hos en av Sveriges viktigaste serviceleverantörer, säger Johan Bryngelsson, regionchef i Samhall.

Johan Bryngelsson, regionchef: 070-519 87 39
Anders Ekberg, tf presschef: 076-101 90 55