Almedalens mest oväntade politikerutfrågare pressar riksdagspartierna

Lars Andersson gick på grund av en funktionsnedsättning arbetslös i tolv år innan han fick sin första riktiga anställning. Han anställdes på Samhall, som ordnade en praktikplats hos Max i Piteå. Efter tre månader fick han anställning.

Under årets Almedalsvecka intervjuar Lars representanter för samtliga riksdagspartier om deras syn på funktionsnedsättningar, arbetslösheten och fördomarna. Först ut var arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (M).

Bland de politiker som återstår för Lars att fråga ut är bland andra vänsterpartiets ordförande Lars Ohly, som frågas ut torsdagen den 8 juli vid SVN-seminariet på Folkets Bio, Adelsgatan 39 i Visby.