Arbetsmarknadsministern besöker Samhall i Visby under Almedalsveckan

Inför den stundande valrörelsen tar Samhall emot politiker för att visa upp ett företag som har förändrats och förnyats – och gör nytta. Onsdag den 7 juli besöker arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (M) Samhall i Visby.

Samhall firar i år 30 år som ett av Sveriges största företag. Uppgiften har varit att anställa och utveckla personer med funktionsnedsättning. Företaget har genom åren förändrats från att främst ägna sig åt egen industriproduktion till att i högre grad erbjuda tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder.

– Bilden av Samhall har inte förändrats de senaste 30 åren, även om företaget gjort det. Industridominansen är borta och vi ägnar oss idag mer åt tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder. Vi passar därför på att under valåret visa upp ett förändrat Samhall för politikerna, säger Cecilia Karlsson, arbetsområdeschef på Samhall.

Media är välkomna att följa besöket.

Tid: Onsdag den 7 juli kl. 13.00
Plats: SweProd och Samhalls lokaler på Sotaregatan 3 i Visby