Elva personer har fått jobb på Samhall i Östergötland

Samhall har nyanställt elva personer med funktionsnedsättning i Östergötland under det första kvartalet. En ökad försäljning öppnar för möjligheten att fortsätta nyanställa under 2011.

Under årets tre första månader har elva personer i Östergötland fått möjlighet till en anställning på Samhall. Företaget räknar med fortsatt ökad försäljning under året som bäddar för ett fortsatt rekryteringsbehov.

– Personer med funktionsnedsättning är en grupp som har det tuffast på arbetsmarknaden. Därför är det viktigt för oss att kunna erbjuda fler personer med funktionsnedsättning bra och utvecklande arbeten hos en av Sveriges viktigaste serviceleverantörer, säger Pernilla Elving, regionchef i Samhall.

Pernilla Elving, regionchef: 070-654 54 59
Anders Ekberg, tf presschef: 076-101 90 55