Europaparlamentariker besöker Samhall i Norrköping

Samhalls logga på arbetskläder

Samhall tar regelbundet emot politiker för att visa upp ett Samhall som har förändrats och förnyats – och gör nytta. Den 26 april besöker socialdemokraternas Europaparlamentariker, Göran Färm, Samhall i Norrköping.

Samhall är ett av Sveriges största företag. Uppgiften har alltid varit att anställa och utveckla personer med funktionsnedsättning. Företaget har genom åren förändrats från att främst ägna sig åt egen industriproduktion till att i högre grad erbjuda tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder.

– Bilden av Samhall har inte förändrats, även om företaget gjort det. Industridominansen är borta och vi ägnar oss idag mer åt tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder. Vi passar därför på att visa upp ett förändrat Samhall för politikerna, säger Anders Rydberg, arbetsområdeschef för Samhall i Norrköping.

Media är välkomna att följa besöket.

Tid: 26 april kl.09.30 – 11.30
Plats: Samhall AB, Importgatan. Därefter besök på Cloetta och Samhalls bemannade lösning.
Deltagare: Göran Färm (S), Anders Rydberg, arbetsområdeschef Samhall. Lars Lööw, kommunikationsdirektör Samhall

Anders Rydberg, arbetsområdeschef, 070-592 60 57
Anders Ekberg, tf presschef, 076-101 90 55