Kommunalrådet i Söderhamn inviger Samhalls maskininvestering - bereder väg för framtiden

Samhalls logga på arbetskläder

För att bättre kunna möta konkurrensen investerar nu Samhall i Söderhamn i en modern maskin för kablagetillverkning. Effektiviseringen av produktionen är nödvändig för att även i fortsättningen kunna vara en stabil underleverantör till bland andra Volvo personvagnar. Fredag den 8 april inviger kommunalrådet den nya maskinen.

– Investeringen i den nya maskinen är en välkommen förbättring för att möta behoven bland våra kunder inom verkstadsindustrin. Genom att vi investerar i ny, effektiv teknik står vi väl rustade för framtiden säger Micael Wengman, arbetsområdeschef för Samhall i Gävleborg.

Media är välkomna att närvara på invigningen.

Tid: Fredag 8 april kl.10.00–11.00
Plats: Bröksmyravägen 8-10, Söderhamn