Pressinbjudan Örebro: ”Lönsammare affärer med socialt ansvar”

Tisdag 17 april arrangerar Samhall ett inspirerande seminarium på temat Den dolda kraften på Elite Stora hotellet Örebro. Bland de medverkande återfinns Per Grankvist, trendanalytiker inom CSR, Lars Jonsson från Cloetta och Håkan Nirstedt från SLP. Moderator är Gabriella Ahlström.

– Hur kan företag jobba med hållbarhet, CSR och samtidigt tjäna pengar? Hur blir samhällsansvar en konkurrensfördel? Vi kommer att belysa dessa frågor och prata om den ”dolda arbetskraften”, både utifrån arbetsmarknadspolitisk synvinkel och ur arbetsgivarperspektiv, säger Samhalls VD Monica Lingegård, som nyligen utsågs av Veckans Affärers sajt CSR i praktiken till den företagsledare i Sverige som har mest inflytande på näringslivets hållbarhetsarbete under 2012.

Syftet med seminariet är att lyfta fram möjligheterna för arbetsgivare att se personer som står långt ifrån arbetsmarknaden som en tillgång. De medverkande kommer bland annat visa exempel på hur man kombinerar lönsamma affärer med ett socialt ansvar.

Moderator är Gabriella Ahlström.

Plats: Elite Stora hotellet Örebro
Tid: 17 april kl 15-17, med efterföljande mingel

För anmälan och mer information kontakta: Hans-Gunnar Isaksson, hans-gunnar.isaksson@samhall.se, tel. 013-37 33 37.