Riksdagsledamot besöker Samhall i Karlskrona

Samhall tar regelbundet emot politiker för att visa upp ett Samhall som har förändrats och förnyats – och gör nytta. Den 23 augusti besöker Moderaternas Gustav Nilsson, Samhall i Karlskrona.

Samhall är ett av Sveriges största företag. Uppgiften har alltid varit att anställa och utveckla personer med funktionsnedsättning. Företaget har genom åren förändrats från att främst ägna sig åt egen industriproduktion till att i högre grad erbjuda tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder.

– Bilden av Samhall har inte förändrats, även om företaget gjort det. Industridominansen är borta och vi ägnar oss idag mer åt tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder. Vi passar därför på att visa upp ett förändrat Samhall för en riksdagsledamot, säger Lars Magnusson, arbetsområdeschef för Samhall i Blekinge.

Media är välkomna att följa besöket.

Tid: 23 augusti kl.09.00 – 12.00
Plats: Samhall AB, Intagsvägen 3 i Karlskrona.
Besök: Riksbyggen, Marinmuseum och Roxtec
Deltagare: Gustav Nilsson (M), Lars Magnusson, arbetsområdeschef Samhall.

Lars Magnusson, arbetsområdeschef, 070-317 04 55
Anders Ekberg, presschef, 076-101 90 55