Samhall Europas mest hållbara företag?

Samhall AB har idag utsetts till Sveriges ”National Champion” och därmed gått vidare i den prestigefulla tävlingen European Business Awards. En jury bestående av tunga företrädare från näringsliv, akademi och politik har har idag offentliggjort vilka av de 24 000 deltagande företagen som har gått vidare i tävlingen. Samhall tävlar i kategorin ”The International Award for Environmental and Corporate Responsibility”.

European Business Awards är en internationell tävling som syftar till att lyfta fram och uppmärksamma goda exempel och innovativa lösningar bland europeiska företag. Tävlingen, som har funnits i 8 år, lockade i år över 24 000 företag i 33 olika länder att delta. Juryarbet kommer nu att fortsätta bland de kvarstående deltagarna och vinnarna utses vid en gala under början av nästa år.

– Vi är mycket stolta över att att få representera Sverige som ”National Champion”. European Business Awards är en prestigefull tävling och ett bra skyltfönster för oss. Vi ser fram emot det fortsatta arbetet i tävlingen, där vi kan berätta mer för världen om hur vi kan förena affärsnytta med hållbarhet och socialt ansvarstagande, säger Monica Lingegård, vd på Samhall.