Samhall fortsätter nyanställa i stor omfattning

Under det första halvåret av 2011 har Samhall nyanställt 1079 personer med funktionsnedsättning. En av anledningarna är att andra företag i högre grad rekryterar från Samhall än tidigare.

Fler och fler företag får upp ögonen för att rekrytera direkt från Samhall. Statens mål är att minst sex procent av Samhalls medarbetare under året ska rekryteras av ett annat företag. Under delåret 2011 rekryterades 6,1 procent av Samhalls medarbetare av andra företag. Den ökade rekryteringen gav i sin tur Samhall möjlighet att erbjuda 1079 personer med funktionsnedsättning en anställning.

– Den ökade genomströmningen ger oss möjlighet att erbjuda fler personer med funktionsnedsättning arbete och utveckling hos Sveriges viktigaste serviceleverantör, säger Monica Lingegård, VD i Samhall AB.

Samhalls delårsrapport för 2011 finns att läsa på www.samhall.se

Anders Ekberg, presschef: 076-101 90 55