Samhall fortsätter nyanställa på Gotland - 13 personer har fått jobb

Samhall fortsätter att nyanställa. Under årets sex första månader har 13 personer med funktionsnedsättning fått anställning på Samhall på Gotland. En orsak är att andra företag i högre grad rekryterar medarbetare direkt från Samhall.

Det första halvåret av 2011 har 13 personer med funktionsnedsättning nyanställts på Samhall på Gotland. En av orsakerna bedöms vara att fler företag rekryterar medarbetare direkt från Samhall.

– Våra kunder, framförallt mindre företag, väljer oss för att vi är experter på att hitta rätt kompetens till varje jobb. Det visar att det går att förena affärsnytta med socialt ansvarstagande, vilket gör oss till Sveriges viktigaste serviceleverantör, säger Pernilla Elving, regionchef i Samhall.

Pernilla Elving, regionchef: 070-654 54 59
Anders Ekberg, presschef: 076-101 90 55