Samhall går mot strömmen och anställer i Linköping - Ger sju personer jobb

Samhall i Linköping har breddat utbudet mot Arbetsförmedlingen och kan nu även erbjuda administrativa arbetsuppgifter till personer med funktionsnedsättning .

Samhalls servicefunktion i Linköping har nyanställt sju utbildningsadministratörer som anvisats från Arbetsförmedlingen. Fler nyanställningar väntas under hösten till inköpssidan.

– Behovet av arbeten för personer med kontorsbakgrund som behöver anpassade arbeten är stort i Linköping. Därför är det är mycket glädjande att Samhall under lågkonjunktur vågar gå mot strömmen och anställa säger Annika Nyborg, arbetsområdeschef för Samhall i Linköping.

Annika Nyborg, arbetsområdeschef, 070-533 16 76
Anders Ekberg, pressekreterare, 076-101 90 55