Samhall i Halland tar hem nya städaffärer – Ger jobb till 19 personer

Städverksamheten inom Samhall i Halland har fått flera nya affärer under 2011. Senaste i raden är nya avtal med fyra Willysbutiker i Falkenberg och Halmstad.

Willys i Halmstad och Falkenberg har gett Samhall förtroendet att utföra städet i deras lokaler. Uppdragen innebär jobb till tolv personer och avtalen gäller tillsvidare. Under 2011 har bland andra nya städavtal tecknats med Max hamburgerrestauranger i Falkenberg och Diab i Laholm som gett jobb till sju personer. I dagsläget arbetar cirka 220 personer med städ inom Samhall i Halland.

– Det känns mycket bra att företagen väljer att samarbeta med Samhall. För oss är det ett bevis på att vi erbjuder kvalité och är en pålitlig leverantör i Halland. Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör och har som strategi att erbjuda medarbetare bra och utvecklande arbeten säger Jan Cedergren, arbetsområdeschef för Samhall i Halland.

Jan Cedergren, arbetsområdeschef, 073-029 63 31
Anders Ekberg, presschef, 076-101 90 55