Samhall ökar i Munkfors

Efter mer än 20 års framgångsrikt samarbete med Munkforssågar AB flyttar delar av Samhalls medarbetare i Sunne med när företaget koncentrerar verksamheten till Munkfors.

Efter mer än 20 års bra samarbete har Munkforssågar AB och Samhall kommit överens om att flytta sågbladsproduktionen in i företagets lokaler i Munkfors. Delar av Munkforssågars tillverkning har tidigare skett i Sunne men nu koncentreras tillverkningen till Munkfors. Flytten berör 29 medarbetare från Samhall i Sunne och flertalet flyttar med till Munkfors men några kommer att få nya arbetsuppgifter på Samhall i Sunne. Ingen medarbetare på Samhall förlorar jobbet.

- Att jobba ute hos kund i en bemannad lösning är ett bra sätt för Samhall att erbjuda våra medarbetare bra och utvecklande jobb. Det leder i högre grad att medarbetarna rekryteras av ett annat företag, säger Lars Svartnäs, arbetsområdeschef i Samhall.

Lars Svartnäs, arbetsområdeschef, 070-330 02 78
Anders Ekberg, presschef, 076-101 90 55