Samhall räknar med kraftfull rekrytering under året – Åtta personer har redan fått jobb i Halland

Samhall har nyanställt åtta personer med funktionsnedsättning i Halland under det första kvartalet. En ökad försäljning har öppnat för att rekrytera kraftfullt under 2011.

Under årets tre första månader har åtta personer i Halland fått möjlighet till en anställning på Samhall. Företaget räknar med fortsatt ökad försäljning under året som bäddat för ett kraftfullt rekryteringsbehov.

– Personer med funktionsnedsättning är en grupp som har det tufft på arbetsmarknaden. Därför är det viktigt för oss att kunna erbjuda fler personer med funktionsnedsättning bra och utvecklande arbeten hos en av Sveriges viktigaste serviceleverantörer, säger Anders Knutsson, regionchef i Samhall.

Anders Knutsson, regionchef: 070-570 05 80
Anders Ekberg, tf presschef: 076-101 90 55