Samhall startar radiokanal

På fredagen den 20 januari startar de första sändningarna av Radio Samhall – ett program som lyfter fram personerna bakom Samhall-loggan. Programmet är i grunden en internradio av och för Samhalls medarbetare, men är öppet för alla att lyssna på. I Radio Samhall blandas besök på Samhalls arbetsplatser med intervjuer med medarbetare och kändisar som Filip Hammar.

Med över 24 000 medarbetare är Samhall ett av landets största företag. För att på ett lättsamt och effektivt sätt nå ut till företagets många medarbetare startar nu Radio Samhall. I programmet kommer vi att få följa med på besök på några av Samhalls olika arbetsplatser runt om i landet samt höra intressanta inslag och intervjuer.

I det första avsnittet får vi möta medarbetaren Thomas Christenson som arbetar för Samhall på IKEA i Karlstad. I det återkommande segmentet ”Franco möter en kändis” får vi ett personligt möte med medieprofilen Filip Hammar. Samhalls, vd, Monica Lingegård, får också ett samtal när hon sitter i bilen på väg till jobbet.

– Med Radio Samhall kan vi på ett både roligt och informativt sätt nå ut till hela företaget, samtidigt som fler få möjligheten att lära känna våra underbara medarbetare, säger Joakim Högström, producent och programledare för Radio Samhall.

Första avsnittet av Radio Samhall sänds på fredagen den 20/1 klockan 10:00 på Mixlr.com/samhall och finns tillgängligt i iTunes strax efteråt. Programmet kommer sedan att sändas live på fredagmornar.

För ytterligare information, besök www.samhall.se/radio eller kontakta joakim.hogstrom@samhall.se

Om Samhall

Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer. Företaget har över 24 000 medarbetare på mer än 200 orter och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning och omsorg. Samhall ägs av svenska staten och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Företagets kärnuppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag.