Samhall vann upphandlingar i Filipstad - Ger 35 personer jobb

Samhall i Filipstad stod som vinnare när kommunen upphandlade hemstäd, tvätt, inköp och distribution av dagligvaror till brukare med biståndsbeslut.

Filipstads kommun har nyligen genomfört tre stycken upphandlingar för brukare med så kallat biståndsbeslut. Samhall vann alla tre upphandlingarna. Uppdragen sträcker sig över två år, med möjlighet till förlängning ytterligare två år. Uppdragen som innebär jobb för 35 personer, omfattar hemstäd, tvätt av brukares kläder, inköp och distribution av dagligvaror.

– Det känns fantastiskt att vinna den här upphandlingen. För oss är det ett bevis på att vi erbjuder kvalité och är en pålitlig leverantör i Filipstad. Samhall har som strategi att erbjuda våra medarbetare bra och utvecklande arbeten inom service och tjänster säger Rolf Högblad, arbetsområdeschef för Samhall i Östra Värmland.

Fakta: Hemstäd till cirka 80 brukare per vecka, 4 160 tillfällen per år.
Tvätt till ca 50 personer per vecka, 2 600 tvättar per år.
Distribution av 140 portioner mat per dag, ca 50 000 portioner per år.
Inköp av dagligvaror åt ca 90 personer per vecka, 4 680 inköp per år.

Rolf Högblad, arbetsområdeschef, 070-607 18 83
Anders Ekberg, pressekreterare, 076-101 90 55