Samhalls satsning på tjänsteverksamhet och bemannade lösningar fortsätter i Göteborg

Som ett led i Samhalls satsning på tjänsteverksamhet och bemannade lösningar avvecklas Lappcentralen i Göteborg under hösten. Samtliga medarbetare erbjuds andra arbetsuppgifter i Göteborg.

Lappcentralen är ett ändringsskrädderi och en udda verksamhet i Samhalls utbud av varor och tjänster. Kostnaderna för verksamheten gör att Samhall inte kan hålla konkurrenternas priser. Samtidigt ökar efterfrågan på bland annat Samhalls bemannade lösningar.

– Eftersom Lappcentralen har gamla anor och är en uppskattad verksamhet bland många göteborgare har vi under flera år försökt få lönsamhet i verksamheten utan att lyckas, säger Samhalls arbetsområdeschef Agneta Hultberg.

Inga anställda sägs upp på grund av förändringen utan erbjuds andra arbetsuppgifter inom Samhall.

– Tyngdpunkten i vår verksamhet i Göteborg finns inom tjänster och bemannade lösningar ute hos våra kunder. Här kommer att finnas jobb också för medarbetarna på Lappcentralen säger Agneta Hultberg arbetsområdeschef i Samhall.

På Lappcentralen arbetar knappt 20 personer. Avvecklingen kommer att ske successivt under hösten.

Agneta Hultberg, arbetsområdeschef, 070-693 78 54
Anders Ekberg, pressekreterare, 076-101 90 55