Tips: Missa inte Donners plats efter statsministerns tal

Även i år kommer Samhall genomföra en aktivitet runt Donners plats direkt efter talet i Almedalen onsdag 3 juli. Det är en bildmässig aktivitet, involverar många av våra medarbetare och visar hur pusslet går ihop.

- Vår vision är att bidra till ett Sverige där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden. Det finns över 200 000 personer med funktionsnedsättning som är arbetslösa trots att de kan och vill jobba. Det är inte hållbart. Vi vill lyfta fram och visa upp denna fantastiska resurs, denna dolda kraft som finns tillgänglig på arbetsmarknaden, säger Mats Eliasson, marknadsdirektör Samhall.

Stefan Hladisch, informationschef, 070-420 33 53, stefan.hladisch@samhall.se