Visa vägen-priset slog nomineringsrekord!

Nomineringstiden har nu gått ut för det prestigefulla hållbarhetspriset Visa vägen. Inte mindre än 180 arbetsgivare och eldsjälar, från Ystad i söder till Gällivare i norr nominerades, vilket innebär ett nytt rekord i antalet nomineringar. Visa vägen-priset instiftades år 2008 och syftar till att uppmärksamma de arbetsgivare och eldsjälar som gör mest för att visa vägen till ett mer hållbart samhälle.

– Vi är överväldigade över engagemanget. Dels antalet nomineringar – men också det engagemang som de nominerade visat upp på arbetsmarknaden. Var och en av de 180 nominerade gör varje dag skillnad genom att öppna upp dörren till arbetsmarknaden för personer som står långt ifrån den, säger Visa vägen-juryns ordförande Mats Agurén.

Visa vägen-priset har sedan 2008 delats ut av Samhall AB till den arbetsgivare och den eldsjäl som under året har gjort mest för att visa vägen mot en mer hållbar arbetsmarknad, där fler personer med funktionsnedsättning har ett arbete. De 180 nomineringarna kommer nu att hanteras av en erfaren och namnkunnig jury, som i slutet av oktober utser 3 regionala vinnare i de båda kategorierna. Dessa tävlar sedan om det nationella Visa vägen-priset under en gala på Rival i Stockholm den 19 november.

Läs mer om de nominerade, juryn och Visa vägen-galan på http://visavagen.samhall.se