Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB offentliggör tilläggsprospekt

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) (”SBB” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 23 mars 2018 slutligt resultat i det skriftliga förfarandet, det så kallade ”Written Procedure”, avseende beslut om vissa ändringar av villkor i Bolagets hybridobligationer om upp till SEK 1 000 000 000 med ISIN SE0010414599 och symbol SAMN 001 (”Obligationen”). En erforderlig majoritet av obligationsinnehavarna godkände förslagen som presenterats i kallelsen till det skriftliga förfarandet och villkorsändringarna genomförs den 23 mars 2018.

Med anledning av detta har SBB upprättat ett tilläggsprospekt, som ska läsas tillsammans med prospektet för Obligationen, godkänt den 23 oktober 2017.

Tilläggsprospektet har idag godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) och på Bolagets hemsida (www.sbbnorden.se).

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 april 2018 kl. 15.45 CET.

SBB äger samhällsfastigheter i Norden samt hyreslägenheter på tillväxtorter i Sverige och har som grundidé att äga och förvalta långsiktigt. Genom bolagets stora samhällsengagemang kommer kommuner och andra intressenter att finna en långsiktig samarbetspartner i bolaget. SBB tilldelades pris som Årets fastighetsbolag vid Fastighetsgalan 2018. Bolagets B-aktie (symbol SBB B) och preferensaktie (symbol SBB PREF) handlas på Nasdaq First North Premier. Certified Adviser är Remium Nordic Holding AB (www.remium.com). Mer information om bolaget finns på www.sbbnorden.se.