Prisvärd vikbar kameramobil från Samsung

Designad mobil i svart och silver med inbyggd högtalartelefon och röstskärpa: Prisvärd vikbar kameramobil från Samsung – För den som uppskattar en designad prisvärd kameramobil är X640 ett mycket bra alternativ, säger Michael Alström, produktmarknadschef i Norden för Samsungs mobiler. Samsung stärker nu sitt ledarskap inom designade vikbara mobiler, totalt erbjuder man nu tio vikbara modeller i Norden. – X640 är en prisvärd designad kameramobil med VGA-kamera som dessutom har finesser som högtalartelefon och röstskärpa. – Det är en bra kameramobil för den som vill spara bilderna i mobilen som exempelvis bakgrundsbild, men även att ladda ner till datorn och skicka bildmeddelanden, säger Michael Alström. Med den inbyggda högtalartelefonen kan flera prata samtidigt - en kul möjlighet att tillsammans ringa upp kompisarna men också praktiskt att snabbt kunna fixa ett konferenssamtal på språng. Med funktionen röstskärpa aktiverad hör mottagaren dig klart och tydligt genom att bakgrundssorlet skärmas av i stökiga miljöer. Design i svart och silver Designen är både tuff och elegant i svart och silver eller grå och silver. X640 bär Samsungs signum med avrundade kanter och ryms smidigt i handen. Kameraobjektivet är tydligt markerad på fronten. Strax under finns en ”silverknapp” som fungerar som spegel vid självporträtt. Nedanför blinkar nätindikatorn. Grafiska symboler gör menystyrningen enkel. Det blir lätt att navigera mellan olika funktioner. Kalendern är exempelvis tydlig och överskådlig. Med X640 kan du se vem som ringer. Det är enkelt att koppla ihop inlagda bilder med ett visst nummer. Bildskärmen har 65 000 färger. VGA-kameran har en upplösning på 640 x 460 pixlar. – X640 har den vikbara mobilens alla fördelar. Hopvikt är den smidig, liten och lätt. Uppvikt har den en generös, stor och tydlig bildskärm och stora tangenter. Samsung har på kort tid etablerat sig som ett av de stora varumärkena på mobiler i Norden. Internationellt är i dag var åttonde mobil en Samsung. Den vikbara modellen, men även den nya designen med framskjutbar knappsats, har snabbt blivit mycket populär. Andra funktioner är trippelband, mms, gprs, java, wap 2.0 och 40-polyfoniska (flerstämmiga) ringsignaler. X640 har upp till 3,5 timmars samtalstid och upp till 220 timmars vilotid. Priset i butik ligger runt 1700 kr. Finns i handeln under april. För frågor och mer information, kontakta gärna: Michael Alström, nordisk produktmarknadschef för telekom, m.alstrom@samsung.se, 08-590 966 44, 070-372 66 44 Pär Sveen, nordisk försäljningsdirektör, par.sveen@samsung.se, 08-590 966 46, 070-542 04 42 Pressrum med bilder: www.samsung.se >>pressrum<< Är du intresserad av fortlöpande pressinformation från Samsung? Mejla till samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är ett av världens största företag inom elektronik med 123 000 anställda i ett femtiotal länder. Försäljningen uppgick under 2004 till cirka 55,2 miljarder och vinsten var 10,3 miljarder US Dollar. Under 2004 uppgick omsättningen för Samsung Electronics Nordic AB till cirka 3,6 miljarder kronor. Företaget har varit aktivt i Norden sedan 1992 och har i dag cirka 80 anställda, en fördubbling på två år. Produktsortimentet består av mobiltelefoner, monitorer, hårddiskar, cd-rom, cd-r, dvd, tv, video, videokameror, audio, mikrovågsugnar, kylskåp, tvättmaskiner och skrivare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=88562&fn=wkr0001.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=2960&lang=SV http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=2961&lang=SV