Sms inte bara text– Samsungs nya mobil även med smileys

Ny prisvärd vikbar från Samsung med avancerad möjlighet att göra egna ringsignaler: Sms inte bara text– Samsungs nya mobil även med smileys – Med X480 kan faktiskt de flesta unna sig en designad och vikbar kvalitetsmobil. Det är en prisvärd bastelefon, säger Michael Alström, produktmarknadschef i Norden för Samsungs mobiler. Med X480 följer även ett stort bibliotek av smileys för sms och en möjlighet att komponera egna avancerade ringsignaler. – Många använder i dag smileys när de mejlar för att uttrycka känslor på ett enkelt sätt med grafiska symboler. Med X480 följer ett stort bibliotek av smileys, något som vi är övertygade om att hängivna sms:are kommer att uppskatta, säger Michael Alström. Med X480 är det också möjligt att komponera en avancerad egen ringsignal. Komponera först med noter och lägg sedan till instrument och bakgrundskomp. Det går att lägga in olika nottyper och pauser och ett trettiotal olika instrument, allt från banjo till orkester. Även urvalet av bakgrundskomp är brett, exempelvis latin, jazz eller pop med slagverk. Grafiska symboler gör menystyrningen enkel. Det blir lätt att navigera mellan olika funktioner. Design i ljust och mörkt silver Fronten är designad i ljust silver med en infälld oval platta av en lite mörkare silvernyans. Strax ovanför blinkar nätindikatorn. X480 har avrundade kanter och är liten och smidig. – X480 har den vikbara mobilens alla fördelar. Hopvikt är den smidig, liten och lätt. Uppvikt har den en generös, stor och tydlig bildskärm och stora tangenter. Samsung stärker nu sitt ledarskap inom designade vikbara mobiler, totalt erbjuder man nu tio vikbara modeller i Norden där man under kort tid etablerat sig som ett av de stora varumärkena på mobiler. Internationellt är i dag var åttonde mobil en Samsung. Den vikbara modellen, men även den nya designen med framskjutbar knappsats, har snabbt blivit mycket populär. Andra funktioner är trippelband, mms, gprs, java, wap 2.0 och 40-polyfoniska (flerstämmiga) ringsignaler. X480 har upp till 6 timmars samtalstid och upp till 220 timmars vilotid. Priset i butik ligger runt 1400 kr. Finns i handeln under april. För frågor och mer information, kontakta gärna: Michael Alström, nordisk produktmarknadschef för telekom, m.alstrom@samsung.se, 08-590 966 44, 070-372 66 44 Pär Sveen, nordisk försäljningsdirektör, par.sveen@samsung.se, 08-590 966 46, 070-542 04 42 Pressrum med bilder: www.samsung.se >>pressrum<< Är du intresserad av fortlöpande pressinformation från Samsung? Mejla till samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är ett av världens största företag inom elektronik med 123 000 anställda i ett femtiotal länder. Försäljningen uppgick under 2004 till cirka 55,2 miljarder och vinsten var 10,3 miljarder US Dollar. Under 2004 uppgick omsättningen för Samsung Electronics Nordic AB till cirka 3,6 miljarder kronor. Företaget har varit aktivt i Norden sedan 1992 och har i dag cirka 80 anställda, en fördubbling på två år. Produktsortimentet består av mobiltelefoner, monitorer, hårddiskar, cd-rom, cd-r, dvd, tv, video, videokameror, audio, mikrovågsugnar, kylskåp, tvättmaskiner och skrivare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=88566&fn=wkr0001.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=2964&lang=SV http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=2967&lang=SV