Jari Grönberg, ny VD för Sandbäckens Rör i Linköping AB

Jari Grönberg har utsetts till VD för Sandbäckens Rör i Linköping AB. Jari efterträder tillförordnade Johan Svensson som återgår till rollen som Projektchef med tillhörande ansvar för kvalitet- och miljöområdena inom Sandbäcken-koncernen. Jari som tillträdde sin roll den 1 april 2018 kommer även att kvarstå i sin roll som VD för Rörproduktion i Linköping AB.

- Jari och Rörproduktion anslöt till Sandbäcken-koncernen i början av året. Hans goda kännedom om marknaden i Linköping tillsammans med hans gedigna kunskap och erfarenhet ger bra förutsättningar för att fortsätta att utveckla koncernens verksamheter i Linköping, säger Mats Åström, Koncernchef, Sandbäckens.

Jari startade sin långa karriär som företagslärling och tog 1987 examen som VVS Ingenjör. Därefter har han haft roller som projektledare, servicechef, platschef samt filialchef inom bolag som BPA, Calor Industri och NVS (idag Assemblin).

2012 etablerade han Rörproduktion i Linköping och har sedan dess byggt upp ett framgångsrikt bolag som idag består av drygt 20 medarbetare och har en omsättning av cirka 30 Mkr.

Sandbäckens Rör i Linköping AB har idag drygt 40 medarbetare och en omsättning på drygt 50 Mkr.

Mats Åström
Koncernchef

E-post: mats.astrom@sandbackens.se

Sandbäckens är en av Sveriges ledande leverantörer av installation och service av rörtekniska lösningar.  Verksamheten erbjuder marknaden kostnadseffektiva tjänster inom VVS, kyla, sprinkler, fjärrvärme, industriella processer och medicinska gaser. Koncernen är idag etablerade genom dotterbolag på drygt 20 orter i Sverige och har tillsammans cirka 700 medarbetare. Sandbäckens omsatte 676 miljoner kronor under 2016. I koncernen ingår även Mälarsprinkler AB, Sprincom AB och Rörproduktion Sverige AB med tillhörande dotterbolag. Läs mer om Sandbäckens på sandbackens.se.