Sandbäckens och NCC har tecknat samarbetsavtal avseende VS-installationer i samband med ny- och ombyggnad av skolor, förskolor och sporthallar

Nacka kommun och NCC har sedan 2015 ett strategiskt partneringsamarbete som omfattar fjorton projekt där skolor, förskolor och idrottshallar ska utvecklas och byggas. NCC har genom ett långsiktigt samarbetsavtal, gett Sandbäckens förtroendet att projektera och utföra kompletta VS- och sprinklerpaket i samband med dessa om- och nybyggnadsprojekt.

- Jag är stolt över förtroendet att få vara en partner och därmed bidra i utvecklingen av Nacka kommun. Redan idag har vi levererat en komplett VS-installation i samband med uppförande av Utskogens nya förskola som nu står färdig. säger Ted Rustas, Projektchef, Sandbäckens i Stockholm.

Ytterligare två projekt genomförs just nu. Det är nyproduktion av nya Myrsjöskolan med tillhörande sporthall, uppförandet av Ältadalens förskola, där inflyttning är planerad under 2018. Samtidigt pågår projekteringen för fullt för ytterligare en förskola och två skolor

- Syftet med samarbetet är att skapa bästa möjliga förutsättningar för att genomföra projekt i strategisk partnering. Samarbetet bygger på tillit, förtroende och öppenhet mellan NCC, Nacka Kommun och Sandbäckens, där parterna tar till vara på varandras kompetenser och resurser med projektens bästa i fokus i alla skeden, säger Claes Ullén, Projektchef, NCC Building.

Ted Rustas
Projektchef, Sandbäckens Rör i Stockholm
Tfn 070-745 20 48 eller ted.rustas@sandbackens.se.

Claes Ullén
Projektchef, NCC Building
Tfn  079-078 73 88 eller claes.ullen@ncc.se

Sandbäckens är en av Sveriges ledande leverantörer av installation och service av rörtekniska lösningar.  Verksamheten erbjuder marknaden kostnadseffektiva tjänster inom VVS, kyla, sprinkler, fjärrvärme, industriella processer och medicinska gaser. Koncernen är idag etablerade genom dotterbolag på drygt 20 orter i Sverige och har tillsammans cirka 700 medarbetare. Sandbäckens omsatte 676 miljoner kronor under 2016. I koncernen ingår även Mälarsprinkler AB, Sprincom AB och Rörproduktion Sverige AB med tillhörande dotterbolag. Läs mer om Sandbäckens på sandbackens.se.