Sandbäckens välkomnar Tomas Mellgren som Koncerncontroller

Tomas Mellgren tillträdde den 15 januari 2018 tjänsten som Koncerncontroller inom Sandbäckens. Tomas kommer närmast från rollen som Produktchef inom IFS, en ledande global leverantör av affärssystem, där Tomas ansvarat för utveckling och support för den finansiella modulen, IFS Financials. Tomas har sedan tidigare erfarenhet som revisor på Ernst & Young, och som controller på Saab och Toyota Material Handling/BT.

Mats Åström
Koncernchef
e-post: mats.astrom@sandbackens.se

Sandbäckens är en av Sveriges ledande leverantörer av installation och service av rörtekniska lösningar.  Verksamheten erbjuder marknaden kostnadseffektiva tjänster inom VVS, kyla, sprinkler, fjärrvärme, industriella processer och medicinska gaser. Koncernen är idag etablerade genom dotterbolag på drygt 20 orter i Sverige och har tillsammans cirka 700 medarbetare. Sandbäckens omsatte 676 miljoner kronor under 2016. I koncernen ingår även Mälarsprinkler AB, Sprincom AB och Rörproduktion Sverige AB med tillhörande dotterbolag. Läs mer om Sandbäckens på sandbackens.se.