Inbjudan – Presentation av Sandviks rapport för fjärde kvartalet 2015

Sandvik publicerar sin rapport för fjärde kvartalet onsdagen den 3 februari, 2016, cirka 08:00 (CET).

En kombinerad presentation och telefonkonferens för investerare, analytiker och media kommer att hållas kl.10:00 (CET).

Rapporten presenteras på World Trade Center i Stockholm i rum ”Manhattan” av Björn Rosengren, VD och koncernchef samt av Mats Backman, CFO.

Presentationen kommer att sändas live på Internet på www.sandvik.com

Kontaktinformation för konferenssamtal:

SE: 08 505 201 14

UK: +44 (0)207 162 0177

US: +1 334 323 6203

Lösenord: Sandvik, minst 10 minuter innan konferensen startar.

Från cirka 09:00 (CET) återfinns presentationsbilder på www.sandvik.com.

Stockholm den 12 januari 2016

Sandvik AB

För ytterligare information kontakta Ann-Sofie Nordh, chef för Investor Relations, Sandvik AB,

tel. 08 456 1494 eller Pär Altan, chef för extern kommunikation, Sandvik AB, tel: +46 70 616 2024 .

Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter, tjänster och service som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2014 cirka 47 000 anställda och en försäljning i över 150 länder på cirka 89 miljarder SEK.

Sandvik-koncernen Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruv- och anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2016 omkring 43 000 anställda och en försäljning på cirka 82 miljarder SEK i över 150 länder i kvarvarande verksamheter.