Ny chef för externkommunikation i Sandvik-koncernen

Pär Altan har utsetts till chef för externkommunikation i Sandvik AB. Han kommer att tillträda under september månad 2012 och rapportera till Jan Lissåker, Executive Vice President Group Communications.

Pär är 57 år och arbetar sedan drygt sex år som Vice President Corporate Media Relations på hygien- och skogsbolaget SCA:s koncernhuvudkontor i Stockholm. Dessförinnan var han informationschef på Ericsson och har också drygt 20 års erfarenhet av arbete inom media, bl.a. på Dagens Industri.

– Pär kommer med sin kompetens och breda erfarenhet att kunna bidra till att ytterligare förbättra Sandviks externa kommunikation, inte minst med olika medier, säger Sandviks kommunikationsdirektör Jan Lissåker.

Sandviken den 21 juni 2012

Sandvik Aktiebolag

Informationen lämnades för offentliggörande den 21 juni 2012 kl. 14.00.

Ytterligare information kan erhållas av Jan Lissåker, kommunikationsdirektör, Sandvik AB, tel 026-26 10 23.

Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2011 cirka 50 000 anställda, representation i 130 länder och en omsättning på nära 94 000 MSEK.

För mer information besök www.sandvik.com