Sandvik håller kapitalmarknadsdag i USA

I höst kommer Sandvik att arrangera sin årliga kapitalmarknadsdag i Fair Lawn, New Jersey, USA. Datum är fastställt till den 17 november 2014, då Sandviks VD och koncernchef Olof Faxander och ekonomi- och finansdirektör Mats Backman står som värdar tillsammans med representanter för koncernens affärsområden.

Under kapitalmarknadsdagen kommer Sandviks strategi och utvecklingsplaner att presenteras. Samtidigt ges möjlighet att besöka Sandviks produktivitetscenter med bland annat fokus på flygindustrin.

Tre andra svenska företag arrangerar kapitalmarknadsdagar samma vecka. Av detta skäl har Sandvik och våra kollegor beslutat att koordinera de fyra kapitalmarknadsdagarna, primärt för att förenkla planeringen för inbjudna deltagare.

• 17 november – Sandvik i Fair Lawn, New Jersey
  • 18 november – ASSA ABLOY i New Haven, Connecticut
  • 19 november – Atlas Copco i Rock Hill, South Carolina
  • 20 november – Electrolux i Charlotte, North Carolina

Ytterligare information med uppgifter om hur man registrerar sig kommer att kommuniceras närmare eventet.

Stockholm den 21 maj 2014

För ytterligare information kontakta Ann-Sofie Nordh, Investerarrelationer, Sandvik AB, tel. 08 456 1494 eller Pär Altan, chef för externkommunikation, Sandvik AB, tel. 08 456 12 37.

Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2013 cirka 47 000 anställda och representation i 130 länder och en omsättning på cirka 87 000 MSEK