Sandvik har säkrat flera order på högförädlade rör

Sandvik Materials Technology har säkrat flera order på avancerade rör till olje- och gasindustrin till ett totalt värde om cirka 1 miljard kronor, varav majoriteten avser sömlösa rör. Bokningarna skedde under det första kvartalet 2019 med planerade leveranser från andra halvåret 2019.

­− Jag är nöjd att vårt starka produkterbjudande fortsätter att tillgodose kundernas behov, vilket gör oss till en ledande leverantör av rör med högt förädlingsvärde till energisegmentet, säger Göran Björkman, chef för Sandvik Materials Technology.

Stockholm, 21 januari 2019

För ytterligare information kontakta Ann-Sofie Nordh, chef för investerarrelationer, tel. 08 456 1494 eller Martin Blomgren, presschef, tel. 070 577 0549.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruv- och anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2017 omkring 43 000 anställda och en försäljning på cirka 91 miljarder SEK i över 150 länder i kvarvarande verksamheter.