Sandvik skänker utrustning till jordbävningsdrabbade Indien

Sandvik skänker utrustning till jordbävningsdrabbade Indien Sandvik Mining and Constructions dotterbolag Rammer har beslutat skänka demoleringsutrustning till Indien. Utrustningen, som består av bl a hydrauliska hammare, kommer att användas av lokala entreprenörer i uppröjningsarbetet efter den svåra jordbävningen nyligen i Gujarat-provinsen. Sandviken den 19 februari 2001 Sandvik Mining and Construction Ytterligare information kan erhållas av Anders Ilstam, chef för Sandvik Mining and Construction, tel 026 - 26 51 01 alt. 070 - 630 76 02 Sandvik är en högteknologisk verkstadskoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för bergavverkning, rostfritt stål, speciallegeringar, högtemperaturmaterial och processystem. Koncernen har 35 000 anställda i 130 länder och en omsättning på ca 44 miljarder kronor. Sandvik Mining and Construction är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och världsledande leverantör av maskiner, verktyg och service för bergbearbetning inom gruvor och anläggningsarbeten. Omsättningen är ca 10 miljarder kronor och antalet anställda nära 7 000. Dotterbolaget Rammer är en ledande tillverkare av demoleringsutrustning för gruv-, byggnads- och anläggningsindustrin med fabrik i Lahti, Finland. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/19/20010219BIT01050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/19/20010219BIT01050/bit0001.pdf

Sandvik-koncernen Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruv- och anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2016 omkring 43 000 anställda och en försäljning på cirka 82 miljarder SEK i över 150 länder i kvarvarande verksamheter.