Sandviks kapitalmarknadsdag 2016

Till våren kommer Sandvik att hålla kapitalmarknadsdag i Sandviken, den 24 maj 2016.

Kapitalmarknadsdagen är ett tillfälle för investerare, finansanalytiker och finansiell media att få en uppdatering på Sandviks strategi och utveckling.

Presentationer kommer att hållas av Björn Rosengren, koncernchef och VD, Mats Backman, ekonomi- och finanschef samt av affärsområdeschefer. Deltagare kommer även att erbjudas en rundvisning av Sandvik Machining Solutions nya produktivitetscenter i Sandviken.

Vänligen använd länken nedan för att registrera intresse att deltaga på Sandviks kapitalmarknadsdag senast den 1 maj 2016. Antalet platser är begränsat, så notera att deltagande är inte bekräftat innan ett bekräftelsemail mottagits.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Ann-Sofie Nordh, Vice President, Chef för investerarrelationer, 08 456 1494

Pär Altan, Vice President, Chef för externkommunikation, 08 456 1237

Stockholm, 18 november 2015

Sandvik AB

Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter, tjänster och service som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2014 cirka 47 000 anställda och en försäljning i över 150 länder på cirka 89 miljarder SEK.

Sandvik-koncernen Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruv- och anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2016 omkring 43 000 anställda och en försäljning på cirka 82 miljarder SEK i över 150 länder i kvarvarande verksamheter.