• Saniona/

Saniona godkänns för listning på Nasdaq First North Premier samt offentliggör bolagsbeskrivning

Saniona, ett ledande bioteknikföretag inom jonkanaler, meddelar idag att bolaget har godkänts för handel på Nasdaq First North Premier. Sista dag för handel på AktieTorget är onsdagen den 18 maj 2016 och första dag för handel på Nasdaq First North Premier är torsdagen den 19 maj 2016.

Saniona kommer fortsatt att handlas under kortnamnet SANION med nuvarande ISIN-kod SE0005794617. Bolagets aktieägare behöver inte vidta några åtgärder i samband med listningen.

Bolaget har upprättat en bolagsbeskrivning som har godkänts av Nasdaq, vilken från och med idag finns tillgänglig på bolagets hemsida: http://saniona.com/investerare-2/investerare/finansiella-rapporter/

Pareto Securities AB kommer att agera Certified Adviser för Saniona på Nasdaq First North Premier.

För mer information, vänligen kontakta

Thomas Feldthus, vVD och CFO, Saniona, Mobil: +45 2210 9957, E-mail: tf@saniona.com

Om Saniona

Saniona är ett forsknings- och utvecklingsbolag fokuserat på̊ läkemedel för sjukdomar i centrala nervsystemet, autoimmuna sjukdomar, metaboliska sjukdomar och smärtlindring. Bolaget har en omfattande portfölj av potentiella läkemedelskandidater i preklinisk eller klinisk Fas. Forskningen är inriktad på̊̊ jonkanaler som utgör en unik proteinklass som möjliggör och kontrollerar passage av laddade joner i cellernas membran. Bolaget samarbetar med Upsher-Smith Laboratories Inc., Productos Medix, S.A de S.V och Sanionas Bostonbaserade spinout Ataxion Inc., som är finansierad av Atlas Venture Inc. och Biogen Inc. Saniona har sitt kontor i Köpenhamn där bolaget har en forskningssite av hög internationell klass. Saniona är noterat på̊̊ AktieTorget sedan april 2014 och har cirka 3 700 aktieägare. Aktien handlas under tickern SANION. Läs mer på www.saniona.com.