Uppdaterar listan av Investorträffar

Saniona kommer att informera om bolagets verksamhet samt framtidsplaner i Umeå den 6/10, Sundsvall den 7/10 och Stockholm den 8/10. Presentationer på engelska och danska i respektive Göteborg den 28/9 och i Malmö den 30/9 kan ses på Aktiespararnas hemsida.

Teckningstiden i Sanionas företrädesemission inledes den 28 september 2015. Även allmänheten ges möjlighet att teckna aktier i nyemissionen och teckningstiden löper till och med den 12 oktober 2015. Vid full teckning tillförs Bolaget cirka 60,7 MSEK före emissionskostnader. Prospekt, folder och anmälningssedel finns att tillgå på Sanionas, AktieTorgets och Pensers respektive hemsidor (www.saniona.com, www.aktietorget.se och www.penser.se). Företrädesemissionen är säkerställd upp till cirka 80 procent via teckningsförbindelser och emissionsgarantier, motsvarande cirka 48,8 MSEK.

Informationsträffar

28/9 Göteborg Investorträff med Aktiespararna. Presentation på engelska kan ses på Sanionas hemsida
30/9 Malmö Investorträff med Aktiespararna. Presentation på danska kan ses på Sanionas hemsida
6/10 Umeå Investorträff med Aktiespararna och AktieTorgetFolkets Hus, Skolgatan 59, Umeå, kl. 19.30
7/10 Sundsvall Investorträff med Aktiespararna och AktieTorgetQuality Hotel, Esplanaden 29, Sundsvall, kl. 19.50
8/10 Stockholm Investorträff med Erik Penser Bankaktiebolag, Biblioteksgatan 9 klockan 17.30. Anmälan sker till: seminarium@penser.se. OSA senast 6 oktober 2015

Företrädesemissionen i sammandrag

• Aktieägare i Saniona har företrädesrätt att teckna en aktie för fyra befintliga aktier.
  • Teckningskursen är 14,00 SEK per aktie. Courtage utgår ej.
  • Saniona tillförs högst 60,7 MSEK före emissionskostnader vid full teckning av företrädesemissionen.
  • Avstämningsdag för deltagande i företrädesemissionen var den 23 september 2015.
  • Teckningsperioden i företrädesemissionen löper den 28 september – 12 oktober 2015.
  • Handel med teckningrätter på AktieTorget sker under perioden 28 september – 8 oktober 2015.

Saniona är ett forsknings- och utvecklingsbolag fokuserat på läkemedel för sjukdomar i centrala nervsystemet, autoimmuna sjukdomar, metaboliska sjukdomar och smärtlindring. Bolaget har en omfattande portfölj av potentiella läkemedelskandidater i preklinisk eller klinisk Fas 1. Forskningen är inriktad på̊ jonkanaler som utgör en unik proteinklass som möjliggör och kontrollerar passage av laddade joner i cellernas membran. Bolaget samarbetar med Sanionas Bostonbaserade spinout Ataxion Inc., som är finansierad av Atals Venture Inc. och Biogen Inc. Saniona har sitt kontor i Köpenhamn där bolaget har en forskningssite av hög internationell klass med 18 medarbetare. Saniona är noterat på̊ AktieTorget sedan april 2014 och har cirka 2 000 aktieägare. Aktien handlas under tickern SANION. Läs mer på www.saniona.com.