• Sanitec Corporation/

Meddelande i enlighet med finska värdepappersmarknadslagen kapitel 9 § 5: minskning av antalet godkännanden som mottagits av Geberit AG

Report this content

Som meddelats den 23 december 2014 har acceptperioden för det offentliga uppköpserbjudandet av Geberit AG avseende samtliga aktier i Sanitec Abp förlängts till och med den 2 februari 2015. Samma dag meddelades att Geberit AG hade tills 22 december 2014 mottagit godkännanden avseende 96 377 585 aktier, som motsvarar 96,38 % av alla aktier och röster i Sanitec Abp (medräknat de 190 000 egna aktier som innehas av Sanitec Abp).

Den 5 januari 2015 har Sanitec Abp i enlighet med finska värdepappersmarkandslagen kapitel 9 § 5 mottagit en ny anmälan från Geberit AG. Enligt anmälan, ifall offentliga uppköpserbjudandet fullföljs, skulle Geberit AG:s ägande på basis av de mottagna godkännandena tills 2 januari 2015 (inkluderat aktierna representerade av de oåterkalleliga åtagandena givna av Sofia IV S.à r.l. och Zeres Public Market Fund) vara 81 201 963 aktier, som motsvarar ungefär 81,20 % av alla aktier och röster i Sanitec Abp (medräknat de 190 000 egna aktier som innehas av Sanitec Abp). Fullföljandet av uppköpserbjudandet är villkorat till uppfyllelse eller frånfall av Geberit AG av vissa villkor för fullföljandet, såsom framgår ur erbjudandehandlingen daterad 17 november 2014.

För närvarande har Sanitec Abp 100 000 000 registrerade aktier, var och en som berättigar till en röst vid bolagsstämman.

För ytterliggare information, kontakta:
Niklas Alm
Head of Investor Relations
ir@sanitec.com
mob. 46 76 855 7836

Noora Koikkalainen
Head of Corporate Communications
sanitec.corporation@sanitec.com
tel. 358 10 662 5426

Om Sanitec – “Home of the Bathroom”

Sanitec är ledande inom badrumsporslin i Europa. Vi har en unik portfölj av några av de mest kända varumärkena med djupa rötter i den europeiska marknaden för badrumsprodukter, strategisk positionerade för att adressera den lokala marknaden. Vi har ett passionerat intresse för människörs behov när det gäller kompletta badrumskoncept, och erbjuder produkter som står för garanterad kvalitet, hög innovationsnivå och attraktiv design. Stabila relationer med alla intressenter i värdekedjan och våra unika varumärkesstyrkor främjar vår ledande position samt lojalitet och förtroende bland våra kunder, i vårt nätverk av installatörer och hos slutanvändare av våra produkter.

Sanitec bedriver verksamhet utifrån en integrerad organisation med unik lokal närvaro för att tillhandahålla det bästa när det gäller badrumsprodukter. Under 2013 uppgick nettoomsättningen till 702 miljoner euro. Vårt produktionsnätverk består av 18 produktionsanläggningar runt om i Europa och för närvarande har Sanitec cirka 6.200 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Helsingfors, Finland. Aktierna i Sanitec Abp är noterade på NASDAQ Stockholm under kortnamnet ”SNTC”.

För mer information om Sanitec, vänligen besök www.sanitec.com.