Inbjudan: Lite hjärtklappning på äldre dar är väl inte så farligt?

Sanofi-aventis i Almedalen välkomnar till seminarium: Lite hjärtklappning på äldre dar är väl inte så farligt? Vi är glada att i år kunna bidra med tre samtalsseminarier om hjärtvård, diabetes och cancer där Du får tillfälle att lära dig mer om och fundera över hur Sverige ska klara utmaningarna för vården och samhället.

Vårt första seminariet i år handlar om förmaksflimmer. Lite hjärtklappning på äldre dar är väl inte så farligt? När: Tisdagen den 30 juni kl 13-14, lunchbuffé från 12:15 Var: Almedalens Hotell Moderator: Annika Dopping - Att Lisa mitt i livet och gamla pappa Kurt plötsligt får hjärtklappning är väl inte så farligt? - 1 av 3 vet inte om att de har förmaksflimmer. Hur förbättras vården av de hjärtsjuka? - Ska vården för gamla och andra hjärtsjuka verkligen få kosta? - Har äldre rätt till livskvalitet? Kan samhället både öka livskvaliteten och spara pengar genom bättre hjärtvård? - Vad bör beslutsfattarna göra? Politiker, forskare och läkare diskuterar förmaksflimmer, vad vården får kosta och hur hjärtvård påverkar patientens livskvalitet. Medverkande vid seminariet Mårten Rosenqvist, professor och överläkare Södersjukhuset Ingela Björholt, fil.dr och hälsoekonom Anders Teljebäck, PRO Chatrine Pålsson (kd), riksdagsledamot Margareta Berg Kjellin (m), riksdagsledamot Lennart Axelsson (s), riksdagsledamot Anders Juhlin, patient Margareta Olsson Birgersson, medicinsk chef, sanofi-aventis Seminariet är öppet för alla, så långt platserna räcker. Först till kvarn gäller.

Om oss

Sanofi är ett ledande globalt läkemedelsföretag som identifierar, utvecklar och distribuerar behandlingslösningar som syftar till att förbättra människors liv. Sanofi inriktar sig på sju stora områden: diabetesbehandling, vacciner, innovativa läkemedel, sällsynta sjukdomar, egenvårdsprodukter, utvecklingsmarknader och veterinärmedicin. Sanofi är börsnoterat i Paris (EURONEXT: SAN) och i New York (NYSE: SNY). www.sanofi.se Genzyme är ett av världens ledande bioteknikföretag som 2011 blev ett helägt dotterbolag till Sanofi. Genzyme är känt för sin banbrytande forskning inom lysosomala inlagringssjukdomar och kärnverksamheten är inom genetiska sjukdomar såsom Gauchers sjukdom, Pompes sjukdom, Fabrys sjukdom och MPS-1. Forskning bedrivs också inom Multipel Skleros, Parkinsons sjukdom, Niemann-Pick, Lupus och Cystisk Fibros. www.genzyme.se