Handbok för VD!

Idag finns det en mängd böcker som behandlar ledarskap, men inte särskilt många som behandlar rollen som vd. Vi är därför stolta över att kunna presentera vår helt nya bok – Att vara VD! Boken innehåller både hårda fakta och mjuka tankar som förhoppningsvis kan göra uppdraget som vd lite lättare att förstå och genomföra.

I många små- och medelstora företag innebär vd-rollen ofta ansvar för såväl den ekonomiska redovisningen som marknadsföring, försäljning och personal. Boken Att vara VD sammanfattar alla dessa områden genom att behandla det viktigaste som en nybliven eller tillträdande vd bör känna till, exempelvis formalia, styrelsearbete, ekonomi, ledarskap, marknadsföring och arbetsrätt. Avslutningsvis finns övriga vd-frågor som till exempel hälsa och generationsskiften.

Boken innehåller dessutom ett stort antal intervjuer med namnkunniga personer från svenskt näringsliv, bland andra Jens Spendrup, Cecilia Giertta, Bicky Chakraborty och Catherine Sahlgren, som delar med sig av sina erfarenheter av vd-rollen och ledarskapet. Boken vänder sig till personer som nyligen blivit eller ska bli vd i ett litet eller mellanstort företag samt andra som vill veta mer om vad det innebär att arbeta som vd.

Författare:
Bosse Brixeman. Författaren har över trettio års erfarenhet som ledare och vd i egna och externa företag. Idag arbetar han som vd för Executive People som anordnar utbildningar för vd och styrelse.

Fakta om boken:
Titel: Att vara VD
ISBN: 978-91-523-0593-5
www.bonnierutbildning.se/vd

Att vara VD ges ut på Bonnier Utbildning. För mer information och recensionsexemplar kontakta förlagsredaktör Helga Laurin på 08-696 87 01 eller helga.laurin@bonnierutbildning.se.

Bonnier Utbildning startade år 1993. Företaget har sedan starten vuxit till att bli en av de större aktörerna på den svenska läromedelsmarknaden. Företaget ingår i Bonnierförlagen, som är en del av den familjeägda mediekoncernen Bonnier AB.